Medewerker klachtenteam

Wie nooit fouten maakt, probeert niet hard genoeg.

Wij zijn OPSPOOR, een van de grootste aanbieders van basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en (V)SO in de Randstad. Op 37 scholen in Purmerend en omgeving, geven we elke dag het beste van onszelf aan duizenden TOEKOMSTMAKERS. 
Dat betekent dat we steeds op zoek zijn naar manieren om elk kind te geven wat hij of zij nodig heeft. Nu, maar ook later. We helpen ze de vaardigheden te ontwikkelen om hun eigen toekomst vorm te geven en moedigen ze aan om te onderzoeken, te ondernemen en te durven. Fouten maken mag natuurlijk. Elke fout is een kans om te leren. 
'Wie nooit fouten maakt, probeert niet hard genoeg" 
 
OPSPOOR zoekt een medewerker Klachtenteam, 0.3 fte/OOP schaal 8. 
 
Onze medewerkers hebben lef, liefde voor het vak en de eeuwige wens te leren. Toegegeven, fouten maken we liever niet. Maar áls het dan gebeurt, zullen we altijd ons best doen om daar het beste van te maken in openheid en transparantie met alle betrokkenen. 
Het klachtenteam is een team van drie medewerkers dat scholen bijstaat als er een klacht aan lijkt te komen of misschien al is ingediend bij het bestuur. Het klachtenteam helpt erger te voorkomen en denkt vaak al in een vroeg stadium mee over complexe situaties die zich op een school kunnen voordoen. 
 
Hoofd- en hartzaken 
Wie aan de bel trekt met een klacht doet dat niet zomaar. De belangen zijn vaak groot, net als de emoties die kunnen oplopen en de verwachting dat iemand het probleem op zal lossen. We zijn dan ook op zoek naar iemand die goed kan luisteren, in kan voelen, mee kan voelen en aan kan voelen wat er nodig is. Dat betekent tegelijk dat we iemand zoeken die hoofd- van hartzaken kan onderscheiden en zich niet laat leiden door de emoties. Je bent helder in je communicatie, benaderbaar en bereikbaar, ook buiten reguliere werktijden. 
Hoor en wederhoor is hoe het hoort. Een OPSPOOR-medewerker klachtenteam is onpartijdig en onbevangen, bij voorkeur al vertrouwd met de onderwijswereld en mondeling en schriftelijk goed vaardig. Je bent geduldig en neemt de tijd om ieders standpunt tot je te nemen. Daar ga je vertrouwelijk mee om. Een klacht is soms complexer dan het op het eerste gezicht lijkt. Daarom stel je vragen en vraag je door tot alle feiten op tafel liggen en houd je een goede focus op de doelstelling van je interventie. 
 
Van klacht naar kracht 
Ons uitgangspunt is positief. Een medewerker van ons klachtenteam is dan ook gericht op preventie, overeenstemming en denkt vanuit kansen en mogelijkheden. Behalve deze vaardigheden en eigenschappen vragen wij kennis van de belangrijkste wet- en regelgeving, zoals de AVG en de geldende protocollen. Kennis van procedures rondom TLV en verwijzing, kennis van passend onderwijs en zorgplicht van scholen zijn uiteraard een pré, net als ervaring in mediation. 

Solliciteren
Heb jij oor voor anderen, oog voor de feiten en een hart voor goed onderwijs? Laat het ons weten. Stuur je motivatie en cv naar Frieda Serné via onderwijsondersteuning@opspoor.nl o.v.v vacature Medewerker Klachtenteam.
 

Contact opnemen

Ben je nieuwsgierig geworden? Wil je direct solliciteren of het eerste contact leggen? We ontmoeten je graag!
* Verplichte velden

 

Leerlingen aan het woord

"Trots op onze school"

"Wij zijn trots op onze school omdat we echt met onze tijd mee gaan" - Leerling van obs De Harpoen in Jisp